2013. március 28., csütörtök

Kedvenc almás piténk



Az almás sütiknek két fő szezonja van nekem. Az ősz, amikor a sok finom érett alma kínálja magát és eljön a sütés ideje is. Meg a tél vége (idén még március végét is annak vehetjük), amikor a betárolt almák már nem olyan ropogósak és felhasználásért kiáltanak. A lent leírt alap recept tölthető meggyel és túróval  is, azok is nagy kedvencek.


Hozzávalók:
50 dkg liszt (30 dkg teljes tönköly a többi fehér nálam)
20 dkg barna cukor
25 dkg vaj
1 db tojás
2 ek tejföl
1 cs sütőpor

Töltelék:
8 db nagy alma
2-3 marék dió durvára darabolva
fahéj ízlés szerint
2-3 kanál zsemle morzsa

A hozzávalókat összegyúrom, és míg az almát pucolom és lereszelem a tésztát a hűtőben pihentetem. A tészta felét a nagy tepsi méretére kinyújtom, tepsibe teszem. Megszórom egy kevés morzsával, elosztom rajta a kinyomott reszelt almát, egyenletesen elosztom rajta a diót és meghintem fahéjjal. Jöhet a tészta másik fele. Ha megszurkáltam mehet az előmelegített sütőbe, ahol kb 40 percig sütöm.
Vigyázat gyorsan fogy!

Már ezer éve, hogy ígértem ezt a receptet, most végre eljött az ideje.

4 megjegyzés:

baritas írta...

Egyetértek az almaszezonokkal :)
A tetejét hogy nyújtod rá Betti?
(én sokszor ezért "rácsozok")

betti írta...

Kinyújtom, mint az alját, méretet veszek a sodrófával a tepsiről, hogy nagyon ne térjen el a méret. A széle nem lesz így se pontos, de mindig akad aki szívesen megeszi:)

baritas írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
baritas írta...

megvan,
nagydeszkáról :)