2010. február 22., hétfő

Minimál sütőtökleves




Szeretem a sütőtököt édes és sósan is. Már felvágni is szívderítő, a téli szürke napokon igazán jól esik az élénk színe:)

Hozzávalók:
- egy kicsi sütőtök
- kis fej vöröshagyma
- egy gerezd fokhagyma
- 3-4 ek olaj
- só és pici bors
- tökmag

A hagymát megpárolom, amikor már majdnem kész a fokhagymát is hozzáadom, ezt picit pirítom. Majd jöhet a sütőtök amit amit előzőleg megpucoltam és felkockáztam. Felöntöm annyi vízzel, hogy pont ellepje. Ha megpuhult a tök én botmixerrel pürésítem majd felengedem annyi vízzel, hogy még jó krémes legyen. Ha szükséges még sózom és borsozom. A tökmagot megpirítom és azzal tálalom.
És azért minimál, mert ezt az alapreceptet tovább fűszerezhetjük, vagy tejszínnel még krémesebbé tehetjük.

3 megjegyzés:

Szentpyr írta...

Mi is nagyon szeretjük! Nekem is van egy variációm, majd jövök vele!:)

betti írta...

De jó:) várom a Te verziódat!
Nálunk sajna most még Nándi lelkesedését is letörte Boróka:( de azért nem adom fel!

GKrisz írta...

Ma kipróbáltam, és ugyan kifelejtettem belőle a fokhagymát, de így is nagyon finom lett. Mármint nekem ízlik, a gyerekek nem kóstolták meg. Majd megenyhülnek, remélem...