2010. február 20., szombat

Kölesfelfújt



Nagyon megörültem ennek a receptnek, mert sajnos a köles nálunk nem túl népszerű. Ebben a formájában eléggé rejtve van és még ízlett is a gyerekeknek.

Hozzávalók:

3 dl köles
3 dl víz
6 dl tej
8 evőkanál méz (ezzel a mennyiséggel alig lesz édes)
4 db tojás
5 dkg vaj
1 db citrom reszelt héja
vanília aroma

A kölest a vízben felteszem főni, ha felszívta felöntöm a tejjel és puhára főzöm. Tojássárgát kikeverem a mézzel és a vajjal. Amikor felhabosodott belekeverem a kihűlt kölesbe. Ezután következik a fehérje, habbá verem és ezzel lazítom a kását (már ekkor is nagyon fini). Ízesítem a citromhéjjal és vaníliával. Ezután kivajazott, kimorzsázott tortaformába töltöm és előmelegített sütőben 200 fokon 35-40 percig sütöm.
Valamilyen gyümölcsöntettel vagy lekvárral érdemes fogyasztani. Nálunk a málna volt kedvenc hozzá.

Forrás: Réka konyhája

5 megjegyzés:

GKrisz írta...

Betti,
ez nagyon jól hangzik, csak az jutott eszembe, hgoy mostanában egyre több helyről hallom, hogy a méz hőkezelve rákkeltő. Tud erről valaki valamit?

TErika írta...

Hm, nagyon jól hangzik. Az én konyhámban a köles eddig ismeretlen volt, de tegnap vettem! A Vikiék köles gombóca is nagyon vonzó (remélem hamarosan felkerül a receptje :). Nekem nagyon jót tesz ez az ovi...

betti írta...

Hmmm....rákkeltésről még nem hallottam. Én úgy tudom, hogy az értékes anyagok a mézben(ből) 60 fok felett bomlanak (tehát nagyon forró teába se jó). Ha valaki tud többet a dologról az ossza meg velünk!
Addig lehet barna cukorral kiváltani a mézet:)

Szentpyr írta...

tegnap ezt készítettem ebédre! nagyon finom!!! felkerült a listánkra!;)

a mézről én is hasonlókat hallottam, mint Betti!

betti írta...

Örülök, hogy ízlett:)