2010. február 18., csütörtök

Az ovis szülinapos sütink


Hozzávalók:

- 1,5 bögre tk liszt (1 bögre nálam 2,5dl)
- 6 ek olaj
-1/2 bögre nádcukor
- 3 ek 5%-os ecet (pl. almaecet)
- 1 bögre víz (lehet zabtej is)
- fél rúd vanília kikapart belseje
- 1 tk szódabikarbóna
- kb. 10 dkg apróra vágott aszalt szilva
- őrölt fahéj (ízlés szerint)
- csipet só

A hozzávalókat összekeverem, itt szerintem kifejezetten jó a robotgép, hogy minél több buborék kerüljön a tésztába. Most egy nagyobbacska tepsibe (kimargarinozott/kilisztezett) öntöttem, mert kifejezetten azt szerettem volna, ha lapos a tészta. Az aszalt szilva darabokat egyenletesen beledobáltam és 200 fokon kb. 20 percig sütöttem. Végül, hogy valami flikk-flakk is legyen benne szülinapi süti lévén, Panka választotta szív és virág formákkal közösen kiszúrtuk őket.

Készítettem már meggyes-csokis variációt is. Itt az volt a lényeg, hogy nem kakaóport, hanem sok kakaó százalékos étcsokit olvasztottam bele.

Az eredeti (Anita féle recept azt írja nem jó hozzá a teljes kiőrlésű liszt. Én megreszkíroztam.)

Nincsenek megjegyzések: