2010. február 15., hétfő

Amerikai fánk

 


Holnap húshagyó kedd, tehát a fánk fogyasztása szinte kötelező. Három gyerek mellett azonban ez nekem a lehetetlen feldat. Így kapva kaptam a recepten, amit nagynéném adott át.
A fánk nekem fehér liszt és tojás. ezért elnézést kérek, mert nem egészen Waldorfos.
Ez a fánk ripsz-ropsz megvan és szinte tudja mindazt, amit egy fánknak tudnia kell, lágy és könnyű. Bár az amerikai konyha nem híres, ezt a fánkot mégis érdemes kipróbálni.


A recept:
2 egész tojás
1 pohár kefír
2 ek porcukor
2 cs vaniliás cukor
1 csipet só
1/2 csomag sütőpor
13 csapott ek liszt

A liszt kivételével a hozzávalókat összekeverjük, aztán a végén a lisztet is hozzáadjuk.
Pihentetjük 5-10 percet, addig pont felizzik a bő olaj - én pálmazsírt használok.
Kanál segítségével fánkocskákat sütök.

Jó étvágyat!
Posted by Picasa

1 megjegyzés:

TErika írta...

Kipróbáltuk! Életem első saját sütésű fánkja :)Az eredményről annyit, hogy estére sütnöm kellett egy újabb adagot.