2010. február 16., kedd

Bögrés mákos


Egyik kedvenc gyerekkori sütim, kicsit egészségesebben.

Hozzávalók:
1 bögre tönkölybúzadara
1,5 bögre rizstej (lehet boci is)
1 bögre teljes kiőrlésű tönkölyliszt
1 bögre darált mák (kb. 16 dkg)
1 bögre nádcukor (nekünk 3/4-del is ízlik)
1 tk. szódabikarbóna
1/2 cs. sütőpor
1 csipet só


Az összetevőket elkeverem, és 1 órát pihentetem, hogy a dara magába szívja a nedvességet. Kikent (zsiradék, liszt) tepsiben 160-180 fokon 35-40 perc alatt megsül.
Állítólag diósan is finom, de ezt még nem próbáltam.
Forrás: Sütemények - Napfényes Élet Alapítvány

3 megjegyzés:

Szentpyr írta...

nagyon jól hangzik! és azért is örülök, mert az ovis szülinapokhoz gyakorlatilag egyféle receptet variálok különböző ízesítésekben.

Tündérlátta írta...

De szeretem a mákot!

GKrisz írta...

Ez nálunk mindig ripsz-ropsz elfogyott, és örültem, mikor rátaláltam erre a tojás nélküli, teljes kiőrlésű változatra.
Tényleg a forrást nem is írtam. Hamarosan pótlom...