2010. február 19., péntek

Karamellás almaleves...


... Tündérlátta Kata receptje alapján!

Nagyon belelkesedtem, amikor Kata ötletét olvastam a gyógyfüvek és az alma párosításáról. Ma készült is egy variáció nálunk is. A vicces az, hogy pont a lényeg nem volt itthon, a bodza, így másfelé kalandoztak a gondolataim.

Ahogy én készítettem:

Hozzávalók:

- 4-5 db közepes alma
- fahéj (egész kb.3-4cm)
- szegfűszeg (egész)
- 1/3 vaníliarúd
- 2,5 ek nádcukor
- kb. 1,5 dl zabtej
- 1 ek finom liszt
- kevés vaj+olaj
- víz
- pár csep friss citromlé

Rántást készítek a olaj+vaj, valamint a fehér liszt keverékéből. (Nekem ehhez a selymes ízvilághoz idekívánkozott a vaj és a teljes liszt helyett a finom, úgyis kicsi a mennyiség.) Ezt lassanként öntöttem fel vízzel, hogy a sűrűségét lássam hogyan alakul. Beledobáltam a fűszereket, így fődögélt, amíg az almát megpucoltuk, felkockáztuk. Az almával is főztem egy kicsit, majd lehúztam a tűzről. A cukorból karamellt készítettem. Ráöntöttem a zabtejet és kevergetve vártam, hogy beleolvadjon a tejbe a karamell. Ezt hozzáöntöttem az almás katyvaszhoz:) és vissza a tűzre. Kipecáztam a fűszereket és botmixerrel krémes állagúvá kevertem. Pár csepp citromlé bele, ahogy az íze kívánta és kész! Csoda finom lett! Köszi Kata!

Szeretnék egy bodzás-mézes variációt is mindenképpen kipróbálni!

5 megjegyzés:

betti írta...

Izgalmasan hangzik!

Én ha egy kis kényeztetésre vágyom öntök bele egy kis tejszínt.

Tündérlátta írta...

Holnap kipróbáljuk:-)

baritas írta...

Jöhet almaleves minden mennyiségben...

Zsófi írta...

Én is öntök bele egy kis tejszínt. Sőt nyáron dőzsölősen a hideg gyümölcslevesre kis tejszínhabot is teszek.Bár ez gondolom, már biztosan nem waldorfos:) Hmm... és a menta is nagyon jó tud lenni a gyümölcslevesekkel...Bocs, ha kontárkodtam!

betti írta...

A tejszínhab lehet, hogy nem waldorfos, de fini:)