2010. március 30., kedd

Zabkása




Mostanában nálunk nagyon népszerű reggeli. Mindig kéri valamelyik gyerek és én szívesen tálalom, mert nagyon egyszerű. Már több verzióban készítettem, most nálunk a lent leírt a legnépszerűbb. Ez egy télies ízvilágú.

Hozzávalók:
- zabpehely (kb. annyi, mint amennyi darát használnánk a családi tejbegrízhez)
- zab tej 3-5 dl
- 1 kis marék darált mandula (barna héj nélkül darálom)
- fahéjas szilvalekvár (ezt lehet tetszőlegesen variálni)

A zabpelyhet és a mandulát este beleöntöm egy tűzálló edénybe és felöntöm annyi zab tejjel, hogy bőven elfedje. Éjszakára a konyha pulton hagyom pihenni. Reggelre felissza a folyadékot és megpuhul. Ha túl sűrű lenne akkor öntök még hozzá tejet és felmelegítem (én nem főzőm). Ezután már csak tálkákba szedem és lehet enni. Mi télen a fahéjas szilvalekvárral szerettük a legjobban.
Már alig várom a friss gyümölcsöket, eperrel is nagyon finom!

4 megjegyzés:

Szentpyr írta...

Igenis éri ilyet felrakni!:) Én például még sosem készítettem, de teszek egy próbát, Ábelnél még látok is esélyt a sikerre...;)

Viki írta...

Húúú, ez az oviban is nagyon praktikus a sietős napokon!

betti írta...

Örülök!
Bátorkodtam, mert ez amolyan egyszerű és nagyszerű étel. És azt el felejtettem leírni, ha reggel merül fel a zabkása igény akkor sincs gond. Pihentetés helyett akkor kicsit főzöm.

baritas írta...

nálunk is nagy kedvenc volt egy időben. natúran, mézzel főzve.
kipróbáljuk pihentetve is...