2010. március 7., vasárnap

Mogyorós-diós ropogós


Ez egy finom ropogós nasi. Joghurttal akár egy tápláló uzsonna is lehet belőle, mert nagyon laktató. A recept Stahl Judittól származik, csak én kicsit más arányokkal készítettem, mert nekem így működött.

Hozzávalók:
-15 dkg dió
-15 dkg török mogyoró
-5 ek teljes kiőrlésű tönköly liszt
-3ek zab ital
-1/2 dl méz

A diót és a mogyorót durvára darálom, majd egy tálba összekeverjük a többi hozzávalóval. Ha összeállt a massza sütőpapíros tepsibe kis halmokat sorakoztatunk távol egymástól. Vizes evőkanállal "formázzuk" meg kicsit a kupacokat, hogy nagyjából kerek és kicsit laposak legyenek. 175 fokos sütőben 8-10 perc alatt megsütjük őket.

3 megjegyzés:

Tündérlátta írta...

Ma ki is próbálom:-)

Szentpyr írta...

a mézből mennyit is? nekem is nagyon tetszik!:)

betti írta...

1/2 dl méz:) javítottam köszi!
Ettől a mennyiségből csak kicsit lesz édes, lehet kísérletezni ennek a mennyiségével is.