2010. augusztus 1., vasárnap

Sárgabarackos répás turmix


Szeretem a turmixokat és nyáron ezeket is nagyon változatosan lehet készíteni. Akár leves helyett is nagyon jók amikor a nagy melegben nincs kedvünk a tűzhely mellett álldogálni. Ez a változat kifejezetten jótékony hatású, a sok A vitamin segít a védekezni a káros napsugarak ellen. Ha elrágcsálunk hozzá néhány szem diót, mandulát nagyban elősegítjük a benne lévő vitaminok felszívódását.

Hozzávaló 1 adaghoz:

4 közepes méretű sárgabarack (télen aszalvány)
1 narancs leve ( bő 1 dl)
1/4 sárgarépa
1 dl szénsavmentes ásványvíz
ha a gyümölcsök nem elég édesek egy kis méz

Sárgarépát lereszelem, a barackot kimagozom és hozzáadom, felöntöm a narancslével és már jöhet is a botmixer. Hozzáöntöm a vizet, még egy ki mixelés és már tölthetem is pohárba.

Eredeti változat Stahl Judit Büntetlen örömök c. könyvében.

3 megjegyzés:

baritas írta...

Tuti tipp :))
mivel reszeled a répát? (én sajtreszelőn szoktam, de úgy nagyon lassú, főleg, ha nem aznap vettük)

betti írta...

Ehhez én is azzal reszeltem, mert nem kellett sok. Amikor nagy mennyiségben kell, akkor a turmix aprító feltétjét használom ami egész picire darabolja. Ha sok hagyma kell valamihez azt is azzal darabolom, így nem kell könnyeket potyogtatni:)

baritas írta...

Köszi az új tuti tippet!