2010. június 1., kedd

Császármorzsa

Íme Panka kedvence, gyereknap alkalmából!:)

Kicsit reformosítva, én így készítem:

30 dkg teljesőrlésű tönkölydara
kb. 4 dl zabtej
3 tojás a Mici néni kapirgálós tyúkjaitól
8-10 dkg nádcukor
kb. 10 dkg vaj (ez lehet pálma zsír is, de ezt én nem cserélem le, valami azért kellll! ;))
csipet só
olaj

Nagy, lapos tűzállótálba dobok kb. 2 dkg vajat, löttyintek rá olajat is 3-4 ek-nyit. Mehet így a sütőbe, amíg az felmelegszik 200 fokra és amíg elkészül a massza. Két tálat veszek elő. Az egyikben kemény habbá verem a tojásfehérjét a csipet sóval, a másikban habosra keverem a maradék vajat a tojássárgájával és a cukorral. Beleöntöm a búzadarát, majd folyamatosan keverve a tejet. Jó híg állagúnak kell lennie. Most beleóvatoskodom a tojásfehérje habját és már csenget is a sütő, én meg veregetem a vállam, hogy lám milyen remekül időzítettem. A tálba beleöntöm a hígan folyós masszát és 20 percig sütöm. Ha kész, egyenes fakanállal apró rögösre összedarabolom, átforgatom és visszateszem még kb. 7 percre. A gyerekek lekvárral (naná, hogy szatmári szilvával!) én pirított dió-mazsola kombóval szeretem a legjobban. Árpi meg, ahogy éppen hangulata diktálja!

Jó étvágyat GYEREKEK!:)

(A téglalap alapú ikeás üvegtálba szoktam készíteni. Más méretű tálban változhat a sütési idő, attól függően, hogy a tésztavastagság magasabb, vagy alacsonyabb.)

1 megjegyzés:

betti írta...

Én egyszer készítettem császármorzsát, de nagyon lehangoló volt, hogy hossza kellett kevergetni a tűzhely mellett:( Ez viszont nagyon egyszerűnek tűnik! Biztos ki fogom próbálni. Az segítene, ha megírnád a te edényed hány szór hány centis.