2010. november 24., szerda

Hamis túrógombóc kölesből


Ezt a gombócot először az oviban ettem és nagyon örültem amikor megtaláltam a receptjét a Napfényes Élet Alapítvány Gabonaételek című könyvében. Nálunk mindenki szereti, még a legválogatósabb is.

Hozzávalók:
- 15 dkg köles (előző este beáztatni)
- 6 dkg tönkölybúza dara
- 5 dl rizs ital
- 2-3 dl szójajoghurt (én ezt elhagytam)
- 4 ek barnacukor
- 1 csipet só
- 1 citrom leve (ha bio én a héját is belereszelem)
- 0,5 dl olaj
- 10 dkg zsemlemorzsa

A rizstejet felteszem melegedni a cukorral és beleteszem a leszűrt kölest. Addig főzöm amíg majdnem teljesen megpuhul, akkor beleteszem a darát és készre főzöm. Letakarva félreteszem amíg megpirítom a morzsát. Ha már" kézmelegre" belekeverem a citromlevet, sót, vaníliás cukrot. Ekkor kellene az 1 deci szójajughurtot is belekeverni, ha túl sűrű én rizstejjel lazítom. Sűrű ragadós masszát kell kapnunk. Vizes kézzel gombócokat formázunk belőle, a morzsában megforgatjuk. Ezt nagyon szeretik a gyerekek csinálni, így az asztalnál mindenki találhat kedvére való formájú méretű gombócot:) Melegített szójajoghurttal, vagy tejföllel és porcukorral tálaljuk.

3 megjegyzés:

baritas írta...

Ránéztem a képre, és láttam, hogy ezt Betti főzte ki :)
Olyanok a fények, mint a répaturmix-nál vagy a házifagyinál.

Ki kell próbálnom a mi válogatósainkkal is...

betti írta...

:) ugyanazon a pulton készült, a kép is étel is:)
Úgy tudom az oviban is szeretik.

baritas írta...

Gyönyörű fények, műteremben is aligha szebbet :)
Kíváncsian várom a pult új meglepetéseit :)

Megkérdeztem, ízlett az oviban, áztatom a kölest.