2010. november 18., csütörtök

Aszalt paradicsom téliesítve


Nagyon szeretem a könnyű, színes, zöldséges ételeket, az olasz konyha remekei kiváltképpen kedvemre valóak. Az asztal paradicsomot rengeteg ételhez használjuk, vizosnt az ára magas, így luxusnak számít. Mint kreatív és szemfülse magyar, próbálkoztam, hogyan lehetne a kert kincseiből finomságot készíteni.
Így született a mi aszalt paradicsomunk. Napon érlelve, friss kerti fűszerekkel, olivaolajjal gazdagon leöntve.
A paradicsomot vékonyan felszeleteltem, sóztam és papírra helyezve, napon szárítottam. Aztán kakkukfű, oregánó, bazsalikom, borsikafű került egy üvegbe a paradicsom mellé, rá gazdagon olivaolaj és végül hosszan-hosszan érleltem. Egy kicsit meg is ijedtünk, mert nekünk az olivaolaj szemcsés lett hidegben, de melegen teljesen feloszlott és simogató finomság kerül a tányérra.
Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

betti írta...

Nagyon jól néz ki! Én eddig csak salátába próbáltam (sajna nem saját készítésűt, hanem ajándékba kapottat).
Írsz majd nekünk receptet is mibe használod?

Tündérlátta írta...

Most találtam csak vissza.. Betti bármibe. Tésztákra, bagetthez, salátára, csak úgy...