2010. július 5., hétfő

Borsópörkölt


Ez az étel gyerekkoromban mindig nyáron, borsó szezonban került az asztalra és én nagyon szerettem, ezért szívesen készítettem én is a gyerekeimnek. Meg azért is, mert nagyon gyorsan elkészül:) Anyu régen rizzsel főzte, én most bulgurt használtam és így is nagyon ízletes volt.

Hozzávalók:
- 30dkg zsenge borsó
- 1 bögre bulgur (kb. 20-25 dkg)
- 1 kis fej vöröshagyma
- 1/2 paradicsom
- 1/2 paprika
- 1 mokkás kanál pirospaprika
- 3-4 evőkanál hidegen sajtolt napraforgóolaj
- só

Miután a hagymát felkockáztam az olajon megdinsztelem. Meghintem a pirospaprikával, majd hozzá adom a felaprózott paprikát és paradicsomot. Kicsit párolom. Hozzáadom a zöldborsót és 1-2 perc múlva a bulgurt is. Felöntöm 2 bögre vízzel és nagyjából 15 perc alatt készre főzöm.Magában vagy köretnek is fogyaszthatjuk. Mi paradicsom salátát ettünk hozzá.

4 megjegyzés:

baritas írta...

Micsoda finomság!!
És a bulgurt is nagyon szeretik.

baritas írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
baritas írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Szentpyr írta...

Nagyon jól hangzik! Egyszerű, nagyszerű!