2010. július 26., hétfő

Tonhalas spagetti


Ez a tésztaétel nálunk amolyan "gyorskaja" funkciót tölt be, hiszen a mártás annyi idő alatt elkészül míg a tészta megfő. Mindent összevetve 15 perc alatt asztalon az ebéd. És azért is szívesen csinálom, mert mindenki (!) szereti.
Én most friss paradicsomot használtam, de héj lehúzással és darabolással együtt is belefért a 15 percbe. A mártásba ezúttal a paradicsom inkább ízesítőként szolgál, az olaj az ami bevonja a tésztát. Az eredeti receptben kapribogyót is tettek bele, én nem szoktam.

Hozzávalók:
1 db konzerv tonhal
1 db paradicsom konzerv (natúr darabolt)
1-2 dl extra szűz olíva olaj
4-5 gerezd fokhagyma
2 tk szardella paszta (ez el is maradhat)
1 ek szárított oregano
1 csomag (500g) spagetti

A tészta főzővizét oda teszem forrni. Egy nagy serpenyőbe öntöm az olajat megfuttatom rajta a felszeletelt fokhagymát, ha már érzem az intenzív illatát jöhet bele a tonhal és a szardella paszta. (Ilyenkor már forrni szokott a víz, beleteszem a tésztát) Pár pillanatig "összesütöm", majd jöhet bele a paradicsom. Ez után beleteszem az oreganot és ha szükséges sózom. Pár percig rotyogtatom és lezárom alatta a tüzet. Ha a tészta megfőtt a mártásba szedem, összeforgatom és már ehetjük is.

3 megjegyzés:

baritas írta...

Hmm, milyen finom, könnyű nyári étek

TErika írta...

Isteni az illata(is).
Kedves párom első ránézésre valami nem túl pozitívat dünnyögött...mire mentem repetáért már üres volt a tál :)

betti írta...

:) ismerős. Ezt mi is addig esszük amíg van az edényben.