2010. április 19., hétfő

Hummus avagy csicseriborsó krém


Az arab országokban honos ez a tápláló kence, ami remek kiegészítője zöldségeknek és húsoknak. Szerintem pirítóssal is finom.
Én magam főzetem meg a csicseriborsót és nem tartott olyan sokáig, arról nem is beszélve, amíg fő nincs vele dolgunk. De konzervet is használhatunk.
A klasszikus recept olívaolajat tartalmaz, de én tavasz lévén tettem bele búzacsíra olajat is.

Hozzávalók:

- 15 dkg csicseriborsó (szárazon mérve)
- 2-3 evőkanál tahini (szezámkrém, vagy pirított, őrölt szezámmag)
- 2-3 ek olívaolaj
- 2-3 ek búzacsíra olaj
- 2 gerezd fokhagyma
- só
- frissen facsart citromlé

Az éjszakára beáztatott csicseriborsót puhára főzőm. Miután kihűlt leszűröm és a többi hozzávalóval pürésítem. Ha túl sűrű lenne a főzőléből kanalazok hozzá kicsit és azzal tovább pürésítem.


1 megjegyzés:

Szentpyr írta...

köszi Betti! nagyon klasszakat írsz!