2011. április 4., hétfő

Csicseriborsó leves árpával


Találtam Dolce Vitanál még ősszel ezt a levest. Néhány apró változtatással többször került már az asztalra, nálunk pl. mindig kerül bele valamilyen kolbászféle (lehet, hogy nem teljesen autentikus, de így mindenki szívesen megeszi:) )Én benne hagytam a leveszöldségeket is, mert  azokat mindenki szereti. És még ami más nálunk, hogy bazsalikomos pestoval szoktuk enni, vagy van aki sok tejföllel. Még annyi, hogy ebből az adagból egy kiadós mennyiség lesz.


Hozzávalók:
20 dkg csicseriborsó
20 dkg apró fehér bab
20 dkg árpa
1 nagy fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
3 db sárgarépa
1 db fehérrépa
1/2 fej zeller
20-30 dkg kolbászféle (most bio mangalica debreceni, de füstölt kolbival szerintem finomabb) -- ez persze el is maradhat és akkor teljesen növényi a levesünk
4-5 zsályalevél
só és ízlés szerint bors

Előző este a hüvelyeseket és az árpát beáztattam (külön-külön). Másnap először oda tettem főni a csicserit, a zsályával és a hagymákkal, majd egy óra után a babot is hozzá adtam. Megpucoltam a zöldségeket és azokat is beletettem a levesbe. Miután minden megpuhult kivettem 2 merőkanál levest (benne a hagymával) és lepépesítettem és visszaöntöttem a fazékba sűrítésként. Ekkor kerül bele az árpa és esetleg a felkarikázott kolbász. Ízlés szerint sózzuk a levest és főzzük még kb.15- 20 percig.

5 megjegyzés:

baritas írta...

Te nagy csicseri szakértő lehetsz Betti, mi meg alig ismerjük.
Kipróbálom a családon :)

betti írta...

Szakértő azért nem vagyok, de kísérletezek vele (is). Elsőre kicsit furcsa lehet, de azt hiszem a család is kezdi megszeretni. Nekem egy izgalmas alapanyag. (csicseriborsó, bab, lencse :))

baritas írta...

ez tetszik :)

GKrisz írta...

Kipróbáltam, finom lett:) Köszönjük!

betti írta...

Örülök!!